high come down,

tydligen löser sig grejer när hösten närmar sig. både lägenhet och jobb ramlar på mig i princip. så har det varit två höster i rad nu..
det är både bostadsbrist och lågkonjunktur. och här är jag, gör egentligen ingenting, ingen större ansträngning, men boende och jobb serveras som på silverfat.
orättvist kan man tycka, då många kämpar som attan. men jag vet inte om jag tycker det. tur har jag, och jag är jäkligt tacksam för min blivande lägenhet och att jag får komma tillbaks till jobb. men på ett sätt tycker jag att jag förtjänar det då jag har otur och oflyt på andra plan.
somliga har tur med annat. jag har har tydligen tur med jobb och boende. hyfsad iallafall.
så, om en månad, lägenhet i majorna, tillsammans med emma brun, och tillbaks till te & kaffebutiken. sen hoppas jag på en massa vikariejobb på förskolor i stan, det är ändå det jag tycker är roligast. men det är ju rätt festligt att ha två jobb.
och fan vad gött det kommer bli att aldrig behöva oroa sig för att inte ha kaffe hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0