För evigt ung i själen.


Hejhejhej!
Idag har jag vart i skolan en stund, träffat alla sånna som jag tycker om så himla mycket. Jag har även  misslyckats med en fotografering av en modevisning samt druckit kaffe utanför skolan i solen. Jag gillar det, jättemycket.
Sen har jag lyssnat och tittat på nya låten och videon "för en lång lång tid", typ tre, fyra gånger idag
Jajemen, Håkans nya jättejättefina låt från nya skivan som kommer ut snart. 
Håkan är fin.


Jag är inte bra på det där med att veta att man ska bli vuxen. Jag blir rädd när jag tänker på att man ska bli det en dag, och att det inte alltid kommer vara okej att vara ansvarslös och "naiv".
Att göra vuxengrejer, veta hur man tar ansvar, skrämmer skiten ur mig. 
Jag är inte bra alls på att ta ansvar. Jag är skitdålig på det rent ut sagt.
Det är inte så att jag vill låta andra ta ansvar åt mig, för då skäms jag. Men jag bara lever på teorin om att allt löser sig. För det gör det. På ett eller annat sätt, det kanske inte alltid blir så bra. Men det löser sig det också. 
Och att inget blir som man tänkt sig ändå, det vet jag också. Och jag är skitdålig på att planera. För det är sånt vuxna gör. Planerar och tänker på framtiden hela tiden.
Jag är rädd för att veta att en dag så måste jag vara  bra på att göra vuxen-saker och ta ansvar, påriktigt. 
Vuxen-saker är läskiga. Vuxna är läskiga.
Jag vill göra det som JAG känner för att göra. Vara ung och naiv. Kunna vara ansvarslös. Vara spontan och göra impulsiva saker. Hela livet. Inte tänka på framtiden, och ta vara på det som är nu och leva för stunden.
"en dag måste man bli vuxen och ta ansvar", en påstående jag aldrig vill höra, för den skrämmer skiten ur mig.

för evigt ung i själen!, PÖZZ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0