fickorna fulla av nätter.


veckan är slut. egentligen har jag väl inte alls nåt att säga här nu. eller så har jag för mycket att säga. torsdag fredag lördag utgång i min stad gbg. dricka öl med såna där fina. folköl tisdags och onsdags. igår var det dock inte planerat att det skulle bli ut igen men suget var för stort för mig och ölarvän så vi åkte in ändå. trots att jag var för trött egentligen men det på tåget det var då jag kände håller-på-bli-sjuk-känslan i hela kroppen och hela den sa nej nej nej den orkar inte en kväll till men jag lyssnade inte. det var trevligt, men med sjuk-känslan i hela kroppen blir man tyvärr opepp ändå men vi träffade fina roliga spännande människor och kom in gratis på stars'n'brs trots att det egetligen var cirkus 60 eller 80 eller vardetva. men inte för oss. jag tog trots allt ändå pendeln kvart över två till nattens sista buss och kom hem runt halv 4 och min mage var pain in the ass. när jag kom hem visade jag all min kärlek för min säng och det var skönare än skönt att ligga i den, efter fyra dagar eller något ifrån den. det var skönt att få sova ut tänkte jag.
imorse cirka halv kl 11 ringer det från dolt nr. jag kan inte svara i telefon på morgonen när jag sover jag trycker  på ljudlös och låter det ringa istället. men fem minuter efter ringer det igen jag känner jag får väl svara. det var min chef som frågade mig om jag kunde komma in till kl tolv och jobba för en hade blivit sjuk jag ska nej inte till tolv ingen buss men jag sa jag kan komma runt ett. hon var nöjd. inte  jag. så jag åkte hemifrån strax efter tolv och började jobba klockan ett och slutade fyra.

föresten, jag hade en väldigt fin fredag. började i en tatueringsstudio i mölndal då två vänner tatuerade sig. sen vegoburgare på centralen och möta upp fler folks och vidare till järntorget öl på nåt ställe där det va tjugo på andra långgatan vidare till pustervik där jag blev gött dragen vidare till en vinylaffärs-avslutningsfest där jag och tre vännerna jag var med inte ens var bjudna men vi blev infixade och det var jävligt trevligt och öl för tjugo riksdaler och trevligt och otrevligt folk och kaneltuggumi. blev mer dragen och pommestallrik påväg vidare till kontiki dit vi kom lite för sent för vi hann vara där i cirkus en timme och det känns som typ tjugo minuter när man är full men jag och en fin brud köpte varsin sista cider innan vi drog och smugglade ut dom i min påse som färdkost och det gjorde jävligt gott och sen på spårvagn fick vi klartecken att få dra ut till stugan i skogen och vi tog sista bussen åkte ut det tog lång tid och vi pratade om massa om livet om killar om annat och det var fint.
jävligt fint.

veckan som var är nog en vecka jag kommer minnas. mycket öl. kvällar och nätter. roliga trevliga underbara kalla fina kvällar och nätter med äventyr och jag vill ha mer. fin vecka. egentligen började det förra torsdagen. sen dess har jag haft två kvällar då jag inte gjort nåt. jag älskar mina vänner. fin vecka. jag tog vara på den. det är  jag glad för. gott och ont och fint och fult. mest gott och fint. allt annat är strunt. jag måste skriva ner den och sammanfatta den nånstans. för jag vill minnas. alltid. jag var gjord för dessa dar. det passar fint. m.

jag läste nåt fint; "vi stoppar fickorna fulla av nätter och studerar romansen i allt vi hatar"

jag skrev mycket istället.
nu väntar jag bara på att hamna i trubbel.
puss


alkohol. kärlek. kundvagnar. nattliga äventyr. annans säng. göteborg. skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0