the piano duet.


jag har varit i barca i en vecka. lämnade göteborg vid tio i söndags tror jag det var. satt på ett tåg i fem timmar tillsammans med emz. vi blev uttråkade efter en halvtimme. efter fem timmar var vi framme i sthlm. hittade till mattias lägenget där olle hade lagat mat till oss. gott. vi sov ett par timmar. steg upp kl 2 på natten och åkte strax efter tre ner mot skavsta flygplats. tog ca en timme och sjukaste snöovädret. varnade om att inte ge sig ut i trafiken i onödan. vi va oroliga att planet inte skulle kunna lyfta, men vi kom fram till flygplatsen och efter ca tre timmar på planet var vi framme i arton gradigt girona, med en timmes buss därifrån krånglade vi oss igenom tunnelbana och kom tillslut fram till vickans lägenhet. 

fin vecka. mycket mat. lite shopping. utgång. fiesta.  det vart gött. vi hann med mycket. och barcelona är bra.

igår steg vi upp ca kl 6 efter ca en timmes sömn efter lördagens utgång. sen hela rese-proceduren igen fast tvärtom.
taxi. buss. flyg. tåg. efter att vi lämnat vickans lägenhet vid halv sju söndag morgon, var jag framme i göteborg kl 22 på kvällen. sjukt lång dag och nu jag har fått med mig en rejäl förkylning från barca. halvgött.  jobb resten av veckan nu. sjuka julrushen. inte gött nånstans. orkar.inte. jag är helt slut i kroppen och huvet efter denna veckan och gårdagen. vill svana på torsdag. men det blir inget med det.

första december är det nu också. det är sjuktsjuktsjukt hur fort tiden går. jag hinner inte med.  24 dagar kvar till jul. måste börja med julklapparna.
28 dagar kvar tills 19. 30 kvar tills nytt år. sjukt. det var ju sommar nyss.

idag gick jag upp vid halv två. tog mig ner på stan. mötte upp sambo och drack kaffe på husaren.
köpte mat. köpte this is england. ska se snart.  häftmassa också. 
så nu ska jag sätta upp bilderna på min vägg ordentligt.

vi har fixat internet hit till lägenheten nu också. nu slipper jag abstinensen. en liten tyngd i lillsjälen
min har lättat. skööööönt. så nu är det bara igång att börja leta ny lägenhet eftersom jag inte kan bo
här för evigt. buhu. trivs sjukt bra här. världens bästa.  
om det är någon som vill bo i en lägenhet i gbg med mig från och med sista februari så säg till.

det var en liten update. nu är jag sjukt törstig. vatten. och sen hallon och mango-sorbet. M-M-MMMM

sjukt. /yours truly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0