oracular spectacular,

(jag är inte så arg idag. wow.)
idag vart det jobb igen dåra. 11.30-20.00. men så ska man städa. och det noga. städningen var klar runt kvart över. sen hade vi tre rc-vagnar med te och skit som VI, vi tre små anställda fick plocka upp. kom nog inte därifrån förens 20.40. och då fick jag gå "tidigast" av oss. snällt och så. *iRoNi*.
 nio timmar konstant jobbande ståendes/gåendes varav tio minuter sitta sammanlagt tär på ens fötter. och idag vart nog sjukaste julrushen hittills, och värre kommer det bli, det vet jag. cheez. klockan är nu tio över tio och jag börjar om elva timmar och femtio minuter igen. alltså kl tio. så det är dags att göra ett besök i lillsängen min. thank god behöver jag förhoppningsvis inte komma hem kl nio imorgon. då skjuter jag mig. nä. nu lovar jag att jag ska sluta skriva mer om mitt jobb. jag tror folk hajar. fast mest skriver jag om skiten för att göra mig av med frustrationer osv. det gör jag ganska bra. det var ändå en ok dag. det första jag möttes av var en utav mina arbetskamrater som jag inte jobbat med på länge som kom fram och gav mig en stor jätteglad kram och hon sa att hon hade saknat mig och att hon var glad att se mig osv. och detta är en VUXEN människa. en femtioplus tant liksom. tänka sig. sånt blir man ju glad av. nä men tacka gudarna för att jag har så bra arbetskamrater. jag jobbar med med typ sju åtta olika människor, och jag kommer väldigt bra överens med dom allihopa. tur det. 

min mage lät precis helt sinnesjukt. aahh. det första jag gjorde förut var att spilla ut blåbärssoppa över bänken.. gött.
grejen är att idag köpte jag senap. en stor tub senap. innehållet i mitt kylskåp är så gott som fulländat. jag har ätit tre mackor med senap till kvällsmat. grejen. 

och emma brunstjärt! nu kommer du hit! och dricker some good ol' ale med mig! OK.

Kommentarer
Postat av: emma

håll ut, håll ut!

ska du till börkhult imorgon(söndag)? Har hört rykten om storslaga grejer.

2008-12-20 @ 12:53:11
URL: http://trohoppochenflaskakir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0