all of my thoughts,



klockan har slagit femton minuter över midnatt och det betyder att det nu är dagen före dopparedagen. herregud vad laddat det där var när man var liten.. haha. man blev helt pirrig i hela kroppen och räknade ner till julafton typ tre år i förväg. kunde aldrig sova kvällen innan och gick upp i ottan. det avtog på senare år. eller iallafall åtta årsen typ. nu är det mer jaha med julafton. inget speciellt.  mest är det kanske för att jag inte kännt av den där julstämningen. jag har lite utav förbjudit massa jul-rysch och plysch i lägenheten. så det enda  vi har egentligen är en ensam liten ljusstake i fönstret, och två smällkarameller som min sambo ett har gjort till mig och sambo två. det här är första julen som jag inte bor med familjen. jag har nu bott hemifrån sedan precis första september. och två olika ställen har jag hunnit förflytta mig mellan sen dess. och mer kommer det bli om ungefär två månader... 

idag har det hunnits med jobb, äta mina vänners matrester på restaurant  (gratis är gott och hur fan stavas restaurant eghentligen.. restaurang.. resturang..), hunnit åka buss och spårvagn miljoner gånger, köpt storasyrrans julklapp till mig....eh. och varit en sväng på liseberg med familia. kallt dock och jag börjar bli allergisk mot sällskap av på tok alldeles för mycket folk. det blir nog så när man arbetar mitt i julrusch och julhysteri. 

iallafall. sedan jag kom hem för ett par timmar sedan har jag hunnit göra potatismos och typ sitta här. klippa luggen också. letat lägenhet osv. nu ska jag ta mig en dusch och sen sova. för jag ska upp om en si sådär sju och en halv timme. kneg. men bara 10-13.30. fint.

yohohours truly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0