of moons, birds & monsters.

det är bara jag som är vaken i hela huset. av fem personer plus en hund är det bara jag. rätt skönt men man måste ju vara så jävla tyst. apjobbigt. jag sitter och lyssnar på träden som är helt vilda utanför och sigur rós. jag har nog nästan bestämt mig för att jag kommer åka ner till barcelona till vicaana vecka fyrtiosex och titta på sigur rós där med henne. det hade nog varit ungefär det bästa. kanske stanna hela veckan. hade vart så sjukt värt. har aldrig varit i barcelona och alla säger att det är så bra så man får väl ta tag i det då. 
som sagt. sitter och lyssnar på rós. och jag blir så sjukt lycklig när jag lyssnar för nu har jag sett dom live. jag var lycklig när jag lyssnade på dom innan jag sett dom live också men det blir nästan en helt annan känsla nu.dom var ett så himla fint gäng på scenen. och jag grät. speciellt när dom hade spelat gobbledigook, och gick av scenen efter det, eller då blev jag ledsen. för vi trodde det va slut och jag tänkte "men hallåee nej dom kan inte avsluta med en ny låt snälla kom in igen och kör popplagið eller starálfur eller váka hallåå" och så kommer dom in, och så börjar dom spela popplagið, och jag hörde det med en gång och jag blev så himla lycklig, så jag började gråta för fjärde gången. sen så var det slut, så jag började gråta en gång till. det var helt fantastiskt. jag vill typ tillbaka, men i november så! 

imorgon börjar fint. först ska jag se mina vänner mamaskank med fina vänner sen åker jag och finolle in till fingbg och träffat finrebban mfl och dricker öl för pengar som jag egentligen inte har råd att lägga på öl. ungefär som vanligt men det spelar ingen roll för jag vill. på fredag är det utgång igen, men först lite kalas hos en liten kompis där jag fått i uppgift att vara dj lillan, cool. och sen drar vi ut i gbg. på lördag ska jag kanske på coctailparty, men får se hur det blir med den saken. jag hoppas väl på en annan sak också men vem fan vet hur det blir med det.

idag har jag saknat reykjavik. jag får lite reykjavik-feelings ibland. och då vill jag vara där.  
puss.

Kommentarer
Postat av: victoria

asbra.<3

2008-08-15 @ 13:09:15
URL: http://palea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0