Vultures


Oi!.
Okej. Det är fjärde gången jag början om med bloggen nu. Fast nu har jag bytt blogg helt. Men vem bryr sig egentligen liksom..
(paus. gick och gjorde lite te)

Den största anledningen till att jag gjorde ny blogg var att det ja ska skriva idag var jag tvungen att skriva om någonstans.. Kände jag. Jag tycker inte ens om att ha en blogg egentligen. Det ballar bara ur efter typ en vecka ändå.
jaja.


Idag påväg in till jobbe i stan på tåget så satt jag och läste metro (bra tidning för övrigt gratis är gott osv) där var det nån modebrud som skrev jävligt bra grejer. Nämligen om att fuskpäls är lika modernt osv som äkta päls.
(Personligen tycker jag att päls, äkta som oäkta, är skitfult)
Men halleluja!  Jag blev glad. Men samtidigt arg.

Vi människor är ju så sjukt, egentligen omedvetet medvetet, lättpåverkade av media osv.
Bruden som skrev var smart.  Hon skrev ungefär att  att bära fuskpäls i vinter är precis lika modernt/lyxigt och trendigt som att bära äkta päls, om inte ännu trendigare. För det är trendigt att bära kläder med gott samvete nu för tiden.. Och att rika och riktigt trendiga personer bär äkta, så är det inte heller längre, för man kan hitta fuskpäls som är lika dyr som äkta päls.
Och  i slutet av texten la hon även till att om man nu verkligen måste ha äkta päls så borde man köpa den secondhand.

Det var där jag blev, arg. Inte på vad hon skrev, för det var  bra. Utan jag blev återigen föbannad på oss människor.
Eller iallafall alla trendnissar. Det där med att rika människor bär äkta päls för att det är dyrare osv. 
Varför ska man bära dyra kläder bara för att?  Bara för att vara trendig och få någon slags status. Det är äckligt.
Dom äcklar mig. Om man tänker på det lite grann. Hur fan kan det vara trendigt och lyxigt att ha ett dött djur på sig?
Är inte det bara jätteäckligt? Skinnet+hår av ett lik liksom.
Och lyser det inte bara egoism om personen som bär pälsen?

"Hej jag är en person som vill vara skittrendig, därför bär jag ett dött djur, som ju egentligen dött för mitt äckliga behov av status fast det gör inget för nu är jag skittrendig. Och så har jag mycket pengar också"

Jag blir så förbannad när jag tänker på det att jag skulle kunna gå fram till första pälsbärande person och spotta den i ansiktet.

Med tack modebruden i metro för att du la fram en gång för alla att det inte är lika modernt att bära ett dött djur längre, som att bära en päls med gott samvete. Alla som vill vara trendiga borde ju få veta det.
Föresten så intresserar jag mig inte av mode alls. 
Men djurrättigheter och människans sjuka behov och egoism intresserar mig desto mer. Och gör mig arg.

Over and out.
(Jag vet föresten inte hur många gånger jag råkade skriva fiskpäls istället för fuskpäls i det här inlägget.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0