some some some o dem I murder


Det här är typ ett skämt.

Hehehehehe. Ja. Dan före doppare dan så att säga. 
God jul...? Näe.

Från och med i år har jag börjat med att bojkotta julen lite. Jag kommer köra mer och mer för varje år.
Vilken jävla högtid ändå. Jag har inte ens fått en enda sån där "julkänsla" än. Och då var jag ändå på Jul på liseberg igår. Jag vann toblerone-stjärnvinst. 

Okej julen är väl mysig osv. Eller ska vara. Men i år är faktiskt första gången som jag verkligen inte tyckt det är mysigt.

Några anledningar till att jag tänker bojkotta julen i framtiden är att 
1. Vad firar man egentligen liksom?  Jesus födelse. Alltså en kristen högtid. Antikristen som jag är tycker jag väl inte att det är nåt att fira helt enkelt. 
2. Julen ska vara typ godhetens högtid. HA HA!  Yeah right. 
Tusentals fler grisar föds upp och slaktas bara inför denna högtid. För att komma åt detta lilla köttstycke fån deras bakdel. För att fylla någon slags funktion som en tradition på vårat julbord. En köttbit som vi inte ens behöver.
Det är ju jävligt vänligt av oss.
Vi Svenskar trycker i oss 7000 TON julskinka varje år. Hur äckligt får det bli.
3. Julklappar, julklappar, julmat osv osv. konsumtion konsumtion konsumtion. Nej tack. Leder till stress och ångest. Ännu mer nej tack.

"Den traditionella julmaten i Sverige domineras sannerligen av kött från djur. Skinka, köttbullar, prinskorvar, sill, lutfisk ... Ja listan kan tyvärr göras mycket lång. Trots att julen ska vara en omtankens högtid ligger död och lidande bakom större delen av den mat som ställs fram på borden under julen."
- djurens rätt


För övrigt så har jag färgat håret idag. Det var väl på tiden. Känns väldigt mörkt. 
Snart ska vi klä granen också.


puss


Kommentarer
Postat av: jennifer

ja, hur dassigt är det inte lix? :/
kristen skithögtid med död,död och död.
Jesus var inte ens magisk på riktigt!

:)

2007-12-23 @ 21:22:14
URL: http://deliverthem.blogg.se
Postat av: ronjah

det fula är nog att Jesus var jude. Judar äter inte gris, för att det är ett orent djur.
Dessutom, Jesus föddes inte alls på julen. Det är ett jävla påhitt som random ledare för världen långt bak i tiden kom på för att de skulle kunna ha kvar sina hedniska knullhögtiden där dom offrade människor.

Vänligt? my ass.

2007-12-23 @ 22:40:18
URL: http://insidearetard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0