oh yes



Jag höll mitt tal idag. Det gick oväntat bra.
Jag fick bra repsons av både classmates och läraren. Fast min lärare är jävligt kräsen.
Jag landade på ett stabilt VG. Jag hade lite för högt tempo, tyckte hon. Annars hade jag haft god chans att få MVG.
Mina klasskamrater tyckte jag hade ett lagom och skönt tempo. Tydligen är det bara Lil-Ma's åsikter som räknas.
Dumt tycker jag. Hon tyckte även att jag pratade lite för "tyst" i början med att jag tog igen det fort.
Mina klasskamrater tyckte jag hade bra röstvolym... Wellwell.

Lil-Ma' sa även att hon tyckte att jag var en hejare på att skriva tal, och att mitt avslut var sagolikt eller vafan hon nu sa. Jag hade skrivit ett bra tal med ett mycket bra budskap som jag fick ut bra.
Om jag jobbar på rösten och tempot så skulle jag bli en utmärkt talare.  Tack men nej tack.

Jag kan ju berätta att mitt tal handlade om att det är, enligt mig, människans osynliga egoism, som förstör och hindrar oss från att få drömmen om en bättre värld att bli verklighet. Att vi, som det ser ut idag, måste ha realistiska drömmar som passar dagsläget och att vi måste anpassa oss och ta konsekvenserna för våra handlingar,
att vi har förstört våran jord. Nu måste vi, varje individ, börja ta vårat ansvar påriktigt.

Wellwell. Igen. Det är över nu iallafall, det är skönt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag börjar nästan tro att du driver med mig ibland, nej kanske inte riktigt.
Men du är förlåten, jag kan inte vara arg på dig. Men det kanske är sista chansen nu..?



poss


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0